Formue har Norges mest tilfredse kunder for 8. år i træk

Skrevet af Mia Gustavfson

Formue er for 8. år i træk udnævnt til den bedste virksomhed inden for private banking af Kantar Sifo Prospera – “Vores vigtigste opgave er at have tilfredse kunder, og vi sætter stor pris på alle de gode tilbagemeldinger. De svar, vores kunder giver os, er vigtige i vores fortsatte bestræbelser på at styrke kundeoplevelsen,” siger administrerende direktør Øystein Bø.

For ottende år i træk har Formue Norge de mest tilfredse private banking-kunder. Det viser årets nye undersøgelse fra Kantar Sifo Prospera, hvor kunderne i de enkelte Private Banking-selskaber giver feedback på, hvor tilfredse de er med deres kundeforhold. Formue opnår en ny topscore for andet år i træk og vinder elleve ud af tretten kategorier.

– Jeg tror, at nøglen til, at vi fortsat vinder denne vigtige pris, er, at vi har hyppig og tæt kontakt med vores kunder og en solid forvaltningsmodel, der leverer gode resultater selv i turbulente tider. Vi fokuserer på at lytte til vores kunder og konstant udvikle de tjenester, de har behov for. I år har vi gjort de største fremskridt inden for bæredygtige investeringer. Vores indsats på dette område er værdsat, og vi vil fortsætte med at udvikle vores tilbud på dette område i fremtiden, siger Bø.

Kunder vægter etiske standarder højt

Prospera beder kunderne om at rangere de områder, der betyder mest i kundeforholdet. De fire vigtigste er, i nævnte rækkefølge: etiske standarder, investeringsekspertise, kundeservice og digitale løsninger. Formue ligger øverst i alle disse kategorier, og i år er kunderne særligt tilfredse med selskabets investeringsekspertise. Formue formidler løbende resultaterne fra porteføljerne gennem fysiske møder, digitale løsninger (app og webportal), webinarer og rapporter.

– Det er en nyttig indsigt for os at vide, hvad kunderne værdsætter mest i et kundeforhold. De fire kategorier svarer meget godt til det, vi også har været optaget af at fremhæve gennem årene, siger Bø.

– Vi ser også, at vores hybridstrategi, som kombinerer personlig rådgivning med gode digitale løsninger, har været den rigtige vej at gå. Vi udvikler hele tiden vores rådgivere og vores prisvindende digitale tjenester.

Vigtig for de ansatte

Bø påpeger, at prisen er resultatet af en stor holdindsats fra hele organisationen.

– Jeg er meget stolt af alle medarbejderne hos Formue. Der er et stort engagement for vores kunder i alle roller i virksomheden. Denne anerkendelse inspirerer hele Formue i vores bestræbelser på at fortsætte med at udvikle kundeoplevelsen, siger Bø.

Vil anbefale Formue

Undersøgelsen viser også, at Formues kunder er mest positive over for at anbefale virksomheden til andre.

– Der er mange aktører i branchen, og vores kunder er vores bedste ambassadører. Tak til alle, der anbefaler os, og for jeres tillid indtil videre. Vi ser frem til at udvikle vores tjenester yderligere i 2024 og i de kommende år.

Hvad adskiller Formue fra en traditionel Private Banking-aktør?

Værdiskabelse ud over afkast

Wealth manager, asset manager, private banker, kapitalforvalter, formueforvalter eller Financial Life Manager? Det er ikke let at navigere på det finansielle marked. Vores opgave som Financial Life Manager er at skabe værdi for vores kunder ud over afkastet på den kapital, vi forvalter. Det gør vi gennem vores helhedsorienterede rådgivning om formueforvaltning. Vi sørger for, at vores kunder kan have ro i sindet til at leve det liv, de ønsker, at de har en investeringsportefølje, der bevarer og udvikler deres formue, og at de frigør tid som de kan bruge på det, de ønsker. På den måde opfylder vi vores vision, som er, at vores kunder skal have et rigere liv.

Formue er en uafhængig kapitalforvalter og rådgiver

Vi har ingen egne fonde eller produkter og har derfor ingen interesse i at tilbyde dig en fond frem for en anden. Som en uafhængig virksomhed kan Formue vælge de bedste forvaltere i verden. Vores resultater viser, at det giver god værdi for dig som kunde. En portefølje kan typisk indeholde mere end 100 forskellige fonde inden for obligationer, aktier, private equity, private credit, ejendomme og hedgefonde. Vi tager os kun betalt for det arbejde, vi udfører, og har ingen andre interesser, der kan påvirke dit bedste.

Læs mere om, hvad vores uafhængighed betyder for dig som kunde.

Bæredygtighed i forvaltningen men også i rådgivning

Vores Nordiske Center for Sustainability and Ownership yder bæredygtighedsrådgivning til familier, deres investeringsporteføljer og deres operationelle virksomheder. Bæredygtighedsrådgiverne hjælper kunderne med opstarten af bæredygtighedsarbejdet i deres egen organisation. Det kan omfatte en oversigt over krav til bæredygtighedsrapportering (taksonomi), vejledning i lavere emissioner, og hvordan man bruger bæredygtighed som en konkurrencefordel.

Er vi den rette partner for dig?

Ved at klikke dig igennem spørgsmålene nedenfor får du et bedre indblik i hvordan vi kan hjælpe dig. En af vores medarbejdere vil kontakte dig for en uforpligtende samtale når formularen er indsendt.


Spørgsmål 1 ud af 8

Spørgsmål 2 ud af 8.

Spørgsmål 3 ud af 8. Flere valg er mulige

Spørgsmål 3 ud af 8. Flere valg er mulige

Spørgsmål 4 ud af 8. Flere valg er mulige

Spørgsmål 5 ud af 8.

Spørgsmål 6 ud af 8. Flere valg er mulige

Spørgsmål 7 ud af 8.

Tak for dine svar! Med henblik på en uforpligtende samtale, vil en af vores medarbejdere kontakte dig inden længe.





Hvis du ikke længere ønsker at modtage vores mails, kan du til enhver tid afmelde dig i bunden af en mail/SMS, eller ved at kontakte Formue kommunikasjon@formue.no. Du kan også afmelde via vores Privacy Policy. Læs mere om hvordan vi passer på dine personoplysninger i vores Privacy Policy her


Mia producerer og driver tekst og indhold, der offentliggøres på Formues blog Indsigt, samt anden ekstern kommunikation for Formue i Danmark.

Kontakt os