Formue har for niende år i træk Norges mest tilfredse kunder inden for private banking. Det viser Kantar Sifo Prosperas årlige undersøgelse om kundetilfredshed blandt norske private banking-kunder.
– Vi er meget taknemmelige for, at vores kunder år efter år giver os disse fantastiske tilbagemeldinger. At vi lykkes med at levere tjenester, som kunderne værdsætter som de bedste på markedet så mange år i træk, er en stærk bekræftelse på, at vi gør meget rigtigt, siger koncernchef Christian Dahl.
Har en vinderopskrift
Kantar Sifo Prospera spørger årligt omkring 600 norske private banking-kunder om deres erfaringer med deres leverandør. De syv største aktører inden for private banking på det norske marked er med i årets undersøgelse, hvor Formue topper i hele ni ud af tretten kategorier. Kunderne er især tilfredse med Formues etiske standard og den personlige kontakt, de har med deres rådgiver.
– Vi går forrest og udfordrer bankerne, hvilket er godt for alle kunder inden for private banking. Konkurrencen er hård, og vi arbejder hårdt for hele tiden at have det bedste tilbud, siger Dahl.
– Vores vinderopskrift er, at vi kender kunderne og deres rammebetingelser godt, samt at vi leverer virkelig skræddersyede løsninger. Mange oplever vores rådgivere som en finansiel “huslæge”, de kan ringe til, når de har brug for assistance. Formue skiller sig også ud ved, at vi har alle specialister (advokater, administratorer, pensionsrådgivere, kunstrådgivere osv.) samlet under ét tag, hvilket forenkler mange processer.