Formue har Norges mest tilfredse kunder for 9. år i træk

Skrevet af Mia Gustavfson

Formue har for niende år i træk Norges mest tilfredse kunder inden for private banking. Det viser Kantar Sifo Prosperas årlige undersøgelse om kundetilfredshed blandt norske private banking-kunder.

– Vi er meget taknemmelige for, at vores kunder år efter år giver os disse fantastiske tilbagemeldinger. At vi lykkes med at levere tjenester, som kunderne værdsætter som de bedste på markedet så mange år i træk, er en stærk bekræftelse på, at vi gør meget rigtigt, siger koncernchef Christian Dahl.

Har en vinderopskrift

Kantar Sifo Prospera spørger årligt omkring 600 norske private banking-kunder om deres erfaringer med deres leverandør. De syv største aktører inden for private banking på det norske marked er med i årets undersøgelse, hvor Formue topper i hele ni ud af tretten kategorier. Kunderne er især tilfredse med Formues etiske standard og den personlige kontakt, de har med deres rådgiver.

– Vi går forrest og udfordrer bankerne, hvilket er godt for alle kunder inden for private banking. Konkurrencen er hård, og vi arbejder hårdt for hele tiden at have det bedste tilbud, siger Dahl.

– Vores vinderopskrift er, at vi kender kunderne og deres rammebetingelser godt, samt at vi leverer virkelig skræddersyede løsninger. Mange oplever vores rådgivere som en finansiel “huslæge”, de kan ringe til, når de har brug for assistance. Formue skiller sig også ud ved, at vi har alle specialister (advokater, administratorer, pensionsrådgivere, kunstrådgivere osv.) samlet under ét tag, hvilket forenkler mange processer.

Store ambitioner for 2025

Formue driver kontinuerligt innovation, og kunderne rangerer virksomhedens digitale løsninger som de bedste i branchen.

– Vi vil fortsat satse kraftigt på at levere det bedste inden for både personlig rådgivning og digital innovation, fordi vi ved, at vores kunder ønsker det bedste fra begge verdener. Samtidig skal vi vokse yderligere både i Norge og udenfor landets grænser, siger Dahl.

Han fremhæver, at prisen betyder utrolig meget for alle medarbejdere i Formue.

– Denne pris er resultatet af en enorm holdindsats fra alle medarbejdere i Formue og giver energi til hele virksomheden. Vi har stadig meget, vi kan forbedre, og vi har offensive ambitioner for 2025, især inden for kapitalforvaltning, som er et af vores vigtigste fokusområder, lover Dahl.

Mia producerer og driver tekst og indhold, der offentliggøres på Formues blog Indsigt, samt anden ekstern kommunikation for Formue i Danmark.

Kontakt os