«Vi har en unik måde at møde kunderne på og skaber en kundeoplevelse, der egentlig bare skal opleves»

Skrevet af Mia Gustavfson

Formue’s Associated Partner og bestyrelsesmedlem, Marlene Nørgaard Carolus har siden en tidlig alder haft stor indflydelse inden for erhvervslivet og i den finansielle sektor. 

Efter mere end 30 års erfaring inden for Investment Banking og Private Wealth Management har Marlene Nørgaard Carolus set et konstant øget behov fra kundernes side, der handler om mere end blot investering og kapitalforvaltning. Da etableringen af Formue i Danmark kom på tale, var dette derfor en mulighed Marlene måtte gribe.

– Jeg har set at kunderne har fået et større behov for rådgivning, der samler alle dele af deres økonomiske liv. Herunder; jura, pension, regnskab, forsikring, generationsskifte, arv og skat. En mere relationel tilgang til kunden, siger Marlene Nørgaard Carolus.

Gennem tiden har Marlene ”holdt øje” med Formue i Norge og Sverige, netop pga. Formues Financial Life Management-baserede forretningsmodel og fordi selskabet som uafhængige, ikke sælger egne produkter. Kundens interesser kommer altid i første række, når der anbefales løsninger.

– Jeg har gennem flere år fundet Formues forretningsmodel interessant og særligt relevant på det danske marked. Det danske landskab inden for finansiel rådgivning og Private Banking er meget pris/produkt orienteret. Men i modsætning til Formues model, hvor tingene er vendt lidt på hovedet, fokuseres der på familien og det gode liv, imellem generationer. Derfor er det unikt, at Formue som de første i Danmark, kan starte op med et nyt koncept – og samtidig have mere end 23 års erfaring og succes, med 400 kollegaer fra Norge og Sverige.

Marlene er tiltrådt som Associated Partner hos Formue i Danmark og bestyrelsesmedlem hos Formue A/S og ser meget frem til at hjælpe velhavende danskere med rådgivning om deres økonomiske liv.

Lang erfaring

Marlene har siden en tidlig alder, haft stor indflydelse inden for erhvervslivet og i den finansielle sektor. Med en lang karriere i forskellige lederstillinger i både ind- og udland, har hun skabt bred erfaring og samtidig specialiseret sig i Financial Life management; en tilgang til økonomisk planlægning, der tager højde for alle livets aspekter og ikke alene produkter og investeringer. Alt for længe har den finansielle servicesektor præsenteret deres finansielle produkter og potentielle afkast, før de har taget sig tid til at lære deres kunder at kende, og hvad de ønsker at opnå med deres kapital:

– Den store forskel på Formue og en almindelig kapitalforvalter er, at Formues rådgivere tager højde for hele kundens situation og hjælper kunden med, at lægge en plan, sådan at de kan nå deres mål med aktiverne. Det handler om at definere, hvad der er vigtigt, så tiden kan fordeles derefter. På den måde bliver kapital et middel til at nå nye mål og ikke et mål i sig selv. Vi har en unik måde at møde kunderne på og skaber en kundeoplevelse, der egentlig bare skal opleves, siger Marlene Nørgaard Carolus.

Kombinationen af fysiske møder og digitale muligheder

Fra start hjælper Formues rådgivere kunderne med at kortlægge deres mål og få defineret formueplanen gennem fysiske møder. Planlægningen stopper ikke når den første plan er lagt, for med Formues prisbelønnede teknologiløsninger, som er anerkendt globalt i branchen, har kunderne mulighed for at tilgå en digital formueplan og have løbende oversigt over deres dokumenter. Formueappen gør tingene nemmere og giver kunderne et komplet overblik over deres portefølje – både hos Formue, samt andre depoter kunden evt. måtte have.

– Med den unikke og uafhængige forretningsmodel, som Formue kommer til markedet med, er det grundlæggende at bevare de fysiske møder med kunderne, netop for at have den tætte relation til dem. Men samtidig bør vi være i stand til at imødekomme det digitale behov kunderne har. At vi kan tilbyde digitale løsninger, i så høj kvalitet, gør bare kundeoplevelsen endnu bedre, siger Marlene Nørgaard Carolus.

Læs mere om Formueappen her. 

At gøre en forskel er motivationen

Udover Marlenes rolle som Associated Partner og bestyrelsesmedlem hos Formue A/S, advokerer hun generelt for social ansvarlighed og mener at virksomheder og ledere har pligt til at tage ansvar og bidrage positivt til samfundet. Hendes engagement i velgørende arbejde, har ført hende ind i bestyrelsesrum for organisationer, der arbejder for at fremme bæredygtig udvikling og sociale rettigheder og hun brænder grundlæggende for at gøre en forskel:

– Jeg er overbevist om at Formue kommer til at gøre en forskel i Danmark. Vi ønsker at hjælpe kunderne med at navigere gennem de komplekse, finansielle landskaber og forenkle tingene noget mere. Ved at fokusere på den relationelle tilgang til kundernes økonomiske planlægning, vil vi hjælpe dem med at skabe finansiel frihed til at opnå deres mål og drømme, siger Marlene Nørgaard Carolus. 

Er vi den rette partner for dig?

Ved at klikke dig igennem spørgsmålene nedenfor får du et bedre indblik i hvordan vi kan hjælpe dig. En af vores medarbejdere vil kontakte dig for en uforpligtende samtale når formularen er indsendt.


Spørgsmål 1 ud af 8

Spørgsmål 2 ud af 8.

Spørgsmål 3 ud af 8. Flere valg er mulige

Spørgsmål 3 ud af 8. Flere valg er mulige

Spørgsmål 4 ud af 8. Flere valg er mulige

Spørgsmål 5 ud af 8.

Spørgsmål 6 ud af 8. Flere valg er mulige

Spørgsmål 7 ud af 8.

Tak for dine svar! Med henblik på en uforpligtende samtale, vil en af vores medarbejdere kontakte dig inden længe.





Hvis du ikke længere ønsker at modtage vores mails, kan du til enhver tid afmelde dig i bunden af en mail/SMS, eller ved at kontakte Formue kommunikasjon@formue.no. Du kan også afmelde via vores Privacy Policy. Læs mere om hvordan vi passer på dine personoplysninger i vores Privacy Policy her


Del artikel

Mia producerer og driver tekst og indhold, der offentliggøres på Formues blog Indsigt, samt anden ekstern kommunikation for Formue i Danmark.

Kontakt os